Raam on tugev, geomeetria sarnaneb mägijalgrattaga, kuid istumisasend on püstisem kui mägijalgrattal - vähem koormust kätele ja parem nähtavus. Mõeldud pikemateks sõitudeks, sageli kohandatud erinevate lisaseadmete paigaldamiseks: porikaitsmed, raamid.
Materjal - alumiinium, kõige levinum. Kergem kui teras ja tugevam kui süsinikkiud. Kasutatakse erinevat tüüpi jalgratastel. See on parima hinna ja kvaliteedi suhtega.
Rattad on vastupidavad, sobivad mitmesugustel maastikel ja laiade rehvide paigaldamiseks. Ideaalne, kui soovite sõita nii asfaltkattega kui ka metsaradadel. Ratta suurus 28" on sobiv pikemateks sõitudeks.
Esine amortiseeriv kahvel tagab mugavuse, parema haardumise vaheldusrikkal maastikul, takistuste vältimise ja turvalisemad laskumised allamägedes.
Rehvid on saadaval eri laiuste ja mustritega, mis sobivad teie sõitudele. Sageli võetakse arvesse ka rehvi kergust ja vastupidavust. Paksemad rehvid võimaldavad kasutada laiemat pinnast.
Kett on osaliselt peidetud ketikaitse alla või on raami peale pandud kriimustustõrje. Tavaliselt jäetakse see suhteliselt avatuks, et see oleks hõlpsasti kättesaadav, kui on vaja vahetada.
Tihti lisatakse plastist porikaitsed, et hoida jalgratta üldkaal minimaalne, et mahutada lisapakendina pakiraami.
Sadul kitsam, jäigem (võrreldes linnarattaga) sportlikuma istumisasendi saavutamiseks.
Kumbki dünamot mugavuse tagamiseks ja eraldi akutuled, et säilitada kergem konstruktsioon.
Kergem konstruktsioon.