Raam on tugevam kui muud tüüpi jalgrattad ja see on disainitud parima võimaliku sõidetavuse tagamiseks. Geomeetriat saab valida, et saavutada optimaalne stabiilsus või manööverdamisvõime.
Materjal - alumiinium, kõige levinum. Kergem kui teras ja tugevam kui süsinikkiud. Kasutatakse erinevat tüüpi jalgratastel. Sellel on parim hinna ja kaalu suhe.
Ratta suurust saab varieerida vastavalt sõidu eesmärgile. 26-tolliseid rattaid kasutatakse tavaliselt keerulisemate rajaosade puhul. Need rattad on kõige tugevamad ja manööverdamisvõimelisemad, kuid neil on kehvemad veeremisomadused võrreldes suuremate ratastega. 27,5-tolline suurus on ideaalne, et säilitada tasakaal manööverdamisvõime ja stabiilsuse vahel. Paljud tootjad kasutavad neid rattaid madala raamiga ratastel, et säilitada head veeremisomadused ja madal raskuskese. 29-tolliseid rattaid kasutatakse enamikul mägirattadel. Neil on head veeremisomadused ja veidi paremad löögisummutusomadused.
Esine löögisummutusega kahvel - mugavuse, parema haardumise tagamiseks erinevatel maastikel, takistuste vältimiseks ja ohutuks laskumiseks mäest alla.
Sügava turvisega laiad rehvid, mis on valitud vastavalt pinnatingimustele - kitsam ja karedam rehv on parim liiva puhul, laiem ja siledam turvis efektiivsemaks ja mugavamaks sõiduks.
Veljed on avatud, et puhastamiseks ja vahetamiseks oleks hõlpsam ligipääs. See on oluline, sest mägirattaketi suurem koormus paneb keti kiiremini kuluma.
Mudakaitsmed on vähem levinud, kuid on puhtaks riietumiseks ja mugavaks sõiduks vihma korral hädavajalikud ning neid saab lisavarustusena paigaldada.
Sadul on kitsas - et iste oleks piisavalt tugev ja paindlik ülesmäge pedaalimiseks.
Dünaamikat kasutatakse harva, et säilitada kerge konstruktsioon. Seetõttu on kiivrile valitud esilaternad, mis tagavad parema nähtavuse, eriti kurvides.