Raam on tugev, geomeetria sarnaneb mägijalgrattaga, kuid istumisasend on püstisem kui mägijalgrattal - vähem koormust kätele ja parem nähtavus. Mõeldud pikemateks sõitudeks, sageli kohandatud erinevate lisaseadmete paigaldamiseks: porikaitsmed, raamid.
Materjal - alumiinium, kõige levinum. Kergem kui teras ja tugevam kui süsinikkiud. Kasutatakse erinevat tüüpi jalgratastel. See on parima hinna ja kvaliteedi suhtega.
Rattad on vastupidavad, sobivad mitmesugustel maastikel ja laiade rehvide paigaldamiseks. Ideaalne, kui soovite sõita nii asfaltkattega kui ka metsaradadel. Ratta suurus 28" on sobiv pikemateks sõitudeks.
Esine amortiseeriv kahvel tagab mugavuse, parema haardumise vaheldusrikkal maastikul, takistuste vältimise ja turvalisemad laskumised allamägedes.
Rehvid on saadaval erineva laiuse ja mustriga, mis sobivad teie sõitudele. Sageli võetakse arvesse ka rehvi kergust ja vastupidavust. Paksemad rehvid võimaldavad kasutada laiemat pinnast.
Kett on osaliselt peidetud ketikaitse alla või on raami peale pandud kriimustustõrje. Tavaliselt jäetakse üsna lahtiseks, et vahetamisel oleks lihtne ligi pääseda.
Tihti lisatakse plastmassist porikaitsed, et hoida jalgratta üldkaalu minimaalseks ja mahutada lisapagasiriiul.
Sadul on kitsam, kindlam (võrreldes linnarattaga) - sportlikuma istumisasendi jaoks.
V-pidurid - kergesti vahetatavad, kerged, odavad, kuid kasutustingimustele sobivate piduriklotside valimine võib tagada suure jõudluse.
Kumbki dünaamika mugavuse tagamiseks ja eraldi akutuled, et säilitada kergemat ehitust.