Raam on tugevam kui teist tüüpi jalgrattad ja see on disainitud parima sõidetavuse tagamiseks. Geomeetria on võimalik valida optimaalse stabiilsuse või manööverdamisvõime saavutamiseks.
Materjal - alumiinium, mis on kõige levinum. Kergem kui teras ja tugevam kui süsinikkiud. Kasutatakse erinevat tüüpi jalgratastel. Sellel on parim hinna ja kaalu suhe.
Ratta suurust saab varieerida vastavalt sõidu eesmärgile. 26-tolliseid rattaid kasutatakse tavaliselt keerulisemate rajaosade puhul. Need rattad on kõige tugevamad ja manööverdamisvõimelisemad, kuid nende veeremisomadused on kehvemad kui ketaste omaduste puhul. 27,5-tolline suurus on ideaalne, et säilitada manööverdamisvõime ja stabiilsuse suhe. Paljud tootjad kasutavad neid rattaid madala raamiga jalgratastel, et säilitada head veeremisomadused ja madal raskuskese. 29-tolliseid rattaid kasutatakse enamikul mägirattadel. Neil on head veeremisomadused ja veidi paremad löögisummutusomadused.
Esine löögisummutusega kahvel - mugavuse, parema haardumise tagamiseks erinevatel maastikel, takistuste vältimiseks ja ohutuks laskumiseks mäest alla.
Sügava turvisega laiad rehvid, mis on valitud vastavalt pinnatingimustele - kitsam ja karedam rehv on parim liiva puhul, laiem ja siledam turvis efektiivsemaks ja mugavamaks sõiduks.
Veljed on avatud, et puhastamiseks ja vahetamiseks oleks hõlpsam ligipääs. See on oluline, sest mägijalgrattaketi suurem koormus muudab keti kiiremini kuluvaks.
Mudakaitsmed on vähem levinud, kuid on puhtaks riietuseks ja mugavaks sõiduks vihmas on need hädavajalikud ja neid saab lisavarustusena paigaldada.
Sadul on kitsas - et iste oleks piisavalt tugev ja paindlik ülesmäge pedaalimiseks.
Dünaamikaid leidub neis harva, et hoida konstruktsioon kerge. Seetõttu on kiivrile valitud esilaternad, mis tagavad parema nähtavuse, eriti kurvides.