Raam on tugevam kui teist tüüpi jalgrattad ja see on disainitud parima sõidetavuse tagamiseks. Geomeetria on võimalik valida optimaalse stabiilsuse või manööverdamisvõime saavutamiseks.
Materjal - alumiinium, mis on kõige levinum. Kergem kui teras ja tugevam kui süsinikkiud. Kasutatakse erinevat tüüpi jalgratastel. Sellel on parim hinna ja kaalu suhe.
Ratta suurust saab varieerida vastavalt sõidu eesmärgile. 26-tolliseid rattaid kasutatakse tavaliselt keerulisemate rajaosade jaoks. Need rattad on kõige tugevamad ja manööverdamisvõimelisemad, kuid nende veeremisomadused on võrreldes suuremate ratastega kehvemad. 27,5-tolline suurus on ideaalne, et säilitada tasakaal manööverdamisvõime ja stabiilsuse vahel. Paljud tootjad kasutavad neid rattaid madala raamiga jalgratastel, et säilitada hea veeremisomadused ja madal raskuskese. 29-tolliseid rattaid kasutatakse enamikul mägirattadel. Neil on head veeremisomadused ja veidi paremad löögisummutusomadused.
Esine löögisummutusega kahvel - mugavuse, parema haardumise tagamiseks erinevatel maastikel, takistuste vältimiseks ja ohutumaks laskumiseks allamäge.
Pääsutoru on avatud, et oleks lihtsam juurdepääs puhastamiseks ja vahetamiseks. See on oluline, sest mägijalgrattakett kulub kõige kiiremini mägipedaalide suurema koormuse tõttu, mis tekib mäest ülespoole pedaalides.
Sõõrdsoomukid on harva saadaval, kuid on vajalikud puhta riietuse ja mugava sõidu tagamiseks vihma korral, ning neid saab paigaldada lisavarustusena.
Sadul on kitsas - et iste oleks piisavalt tugev ja paindlik ülesmäge pedaalimiseks.
Dünaamikaid leidub neis harva, et hoida konstruktsioon kerge. Seetõttu on kiivrile valitud esilaternad, mis tagavad parema nähtavuse, eriti kurvides.